Diamond Island
Cambodia’s Diamond Island is a sprawling, ultra-modern paradise for the rich on the river in Phnom Penh. Country boy Bora is lured to the city to work on the area’s construction. There, he discovers the exciting world of Cambodia’s privileged urban youth—with its girls, nightlife, and illusions.
Evoking the entrancing youth films of Hou Hsiao-hsien and Tsai Ming-liang, this lilting drama is the fiction feature debut of Return to Seoul director Davy Chou. Stylishly irradiated by a perpetual neon glow, Diamond Island is a plaintive examination of hypermodernity and adolescent disaffection.