Diciannove
Palermo native Leonardo arrives in London to attend business school. As the novelty of his new surroundings wears off, he moves on to Siena to study his true passion: literature. Though enamoured with the city, Leonardo clashes with his teachers and retreats into his own world.
Produced by Luca Guadagnino, Giovanni Tortorici’s debut feature quivers with the inchoate longings and bitter frustrations of its titular awkward age. Between bouts of rebellion and pangs of ennui, Manfredi Marini’s candid turn brims with the nervous hopefulness of young adulthood, so easily dashed.