Elderly couple Ernst and Leni have a tradition: they bet on who will die first, with the last piece of chocolate as the prize. Each hopes to go before the other—but for very different reasons.
Companionship may be cozy, while a sense of imminent mortality may be gloomy, but Austrian director Meike Wüstenberg has fun with life’s endings in The Last Bet. Indulging in irreverent, wicked humor, this toothsome short intensifies cocoa-flavored indulgence with a dark game of tempting fate.