Directed by Andrei Tarkovsky
An examination of the life and work of Andrei Tarkovsky, this film draws heavily on footage taken on the set of his final production, The Sacrifice. Featuring interviews with the filmmaker, the documentary looks at Tarkovsky’s meticulous creative process and uncompromising vision.
More than just an extended behind-the-scenes look at Tarkovsky’s final film, The Sacrifice, Michal Leszczylowski’s documentary offers essential viewing for the director’s devotees: Tarkovsky reading from “Sculpting in Time”, and in conversation with the great cinematographer Sven Nykvist.