Rajesh Khanna sheds his onscreen superstar persona and gives a heartfelt performance in this moving account of a marriage shuttling between harmony and disillusion. Basu Bhattacharya’s Aavishkar is a thoughtful film gently shedding light on human frailties that complicate the landscape of love.