Dogma
Bartleby and Loki are two fallen angels, banished from heaven to Wisconsin. Seeking a potential loophole in Catholic dogma that would allow them back into God’s kingdom, they travel to New Jersey. There’s just one small problem: If successful, their actions will undo creation itself.
Denounced as blasphemous by the Catholic League, and long unavailable due to a rights debacle, Kevin Smith’s mischief-making theological satire finally gets its 4K dues. With an all-star cast that includes Alanis Morissette as God, Dogma plays fast and loose with the Catechism to luciferous ends.