Dogville
A withering indictment of American social values, written and directed by a man who has never set foot in America, Lars von Trier’s Dogville is an ambitious provocation. With an all-star cast led by Nicole Kidman, this epic Brechtian drama is a raw examination of small-town hypocrisy and prejudice.