Dombivali Fast
A retelling of Falling Down (1993), this drama from India follows Madhav Apte, a principled Mumbai bank clerk tired of the bribery that runs rampant in his bank. He soon goes on a vigilante rampage in a misguided effort to clean up his city.
When democratic institutions uphold systemic corruption and fail a common man, what can a morally upright citizen do? Nishikant Kamat’s Dombivali Fast takes a piercing look at the helplessness and anger that turn a straightforward, middle-class bank employee into a vigilante seeking justice.