Don't Cry, Pretty Girls!
A gang of Beat music fans attend concerts and parties after spending tedious days in the factory. Juli, the fiancée of one of the gang’s boys, falls in love with a musician and travels with him for a gig. The jealous fiancé and his friends go after them and the whole affair comes close to violence.
Somewhere between a Beat musical, a long-form music video, and a love-triangle drama, Márta Mészáros’s story of young love and female fandom is charged with the sights and sounds of the Hungarian counterculture. Sweeping traveling shots and loose performances give the feel of an unfurling festival.