Donbass
When war is called peace, when propaganda is uttered as truth, when hatred is declared to be love, then life itself begins to resemble death. In the Donbass, a region of Eastern Ukraine, a hybrid war takes place, involving an open armed conflict alongside mass scale robberies perpetrated by gangs.
This absurdist view of a country in moral decline is one of the finest works from the prolific Ukranian master Sergei Loznitsa. A hilariously dark social commentary on war in the age of fake news and post-truth, Donbass is an anti-militarist cri de coeur from a zone in permanent conflict.