Donnie Darko
Donnie is a troubled high school student: in therapy, prone to sleepwalking and in possession of an imaginary friend, a six-foot rabbit named Frank who predicts the imminent end of the world. Before then, Donnie will navigate teenage life in suburbia while following Frank’s maladjusted instructions.
The definitive cult film of the new millennium? We say yes! Richard Kelly’s remarkable debut is a seamless hybrid: part teen comedy, part horror flick, part sci-fi thriller, and wholly original. Though initially ignored, this irresistibly strange and sinister mystery has already become a classic.