John Baxter and his wife Laura are staying in Venice in an attempt to find relief after the drowning of their daughter Christine in a tragic accident. However, the city begins to have an unfortunate effect on the grieving John, who experiences visions of a red-coated child resembling his daughter.
Radical British filmmaker Nicolas Roeg created a bona fide classic of horror cinema with this disturbing adaptation of Daphne du Maurier. A freaky psychological examination of grief and isolation that deploys kaleidoscopic editing methods and includes one of cinema’s most controversial sex scenes.