Dormitory
Forced to leave the comfort of his middle-class lifestyle at his father’s behest, fourteen-year-old Ahmet is sent to an all-boys religious dormitory where he must navigate familial expectations, his religious obligations, and the childhood to which he so desperately clings.
A poignant coming-of-age debut from Nehir Tuna, Dormitory transforms the political tensions of 1990s Turkey into an intimate study of faith, conformity, and the quiet rebellion of youth. A strikingly mature first feature from a distinctive new voice in Turkish cinema.