Down by Law
Three men—an unemployed disc jockey, a small-time pimp, and a hapless Italian tourist—find themselves in the same prison cell for crimes they didn’t commit. Together, they plan their escape, soon ending up in the Louisiana wilds with no refuge in sight.
This cool, character-driven comedy from American indie giant Jim Jarmusch is founded on one of the most unusual combinations of actors in cinema: Roberto Benigni, John Lurie & Tom Waits. An offbeat and monochromatic celebration of the unexpected friendships born in (and out of) a New Orleans prison.