Dream Work
A major figure in contemporary found-footage filmmaking, Tscherkassky is devoted to the sensory and tactile potential of celluloid, and committed to unveiling its artifice. Manually reworking films, frame by frame, he manipulates pre-existing images to capture the vivid fever dreams of surrealism.