Dreams
A fifteen-year-old girl experiences a sexual awakening when she falls head over heels in love with her female teacher. She writes this down in her diary, and writes so well, vividly and recognizably that both mother and grandmother think the book should be published.
One in a trio of cinematic love letters to Oslo, Dag Johan Haugerud’s dreamy wonder made history as the first Norwegian film to win the Golden Bear at Berlinale. Fired by the intensity of first crushes, writing becomes a sensual act in this ravishing tale of teenage infatuation and creative ecstasy.