Drifter
Three lonely drifters follow different paths on the roads of northeastern Minas Gerais, Brazil. A film about the connections between walking and thinking, in which the ever-changing nature of things turns life into a place of mere passing.
Stretching over the seemingly infinite terrain of rural Brazil, Cao Guimarães’ poetic documentary takes the roads less travelled, intimately observing the rituals of nomadic living with striking care. Under the austerity of the sweltering sun, the movements of the human body carry a new poignancy.