Dutch Angle: Chas Gerretsen & Apocalypse Now
After becoming world famous for his work as a war photographer, Chas Gerretsen was asked in 1976 by Francis Ford Coppola to capture everything on the set of his new film. This short documentary tells Gerretsen’s story through a candid interview and his photographs of the set of Apocalypse Now.
A fascinating documentary on Chas Gerretsen, set photographer on Francis Ford Coppola’s Vietnam War epic Apocalypse Now, arguably the most iconically chaotic film shoot in cinema history. After decades in obscurity, this film brings his stunning, never seen before images to light.