Duvidha
Based on a Rajasthani folk-tale, Duvidha is the story of a merchant’s son who returns home with his new bride, but is sent back to look after his family business. A ghost falls in love with the bride and takes the form of her absent husband and lives with her. She gives birth to his child.
A pioneering voice of New Indian Cinema, director Mani Kaul devoted the third entry in his filmography (and his first movie in color!) to tackling a folk story on screen. Marriage, rural life, and the fragility of oneself are just some of the key themes dissected in this haunting piece of cinema.