Early Summer
Noriko lives contentedly in an extended family household that includes her parents and her brother’s family. When an uncle’s visit prompts the family to find her a husband, Noriko, surprisingly, has her own plans.
A slice of buttercream cake, a stroll on the riverbank: Summery pleasures abound in Yasujirô Ozu’s delectable classic. Echoing a Tokyo in the midst of postwar recovery, Setsuko Hara’s luminous heroine hides a quiet rebellion behind her gentle smile, taking matrimonial matters into her own hands.