Earwig
Albert is employed to look after Mia, a girl with teeth of ice. Mia never leaves the apartment, where the shutters are always closed. The Master rings regularly to enquire after Mia’s wellbeing until the day Albert is instructed that he must prepare the child to leave.
Strange objects, secret prisons, and uncanny stories of children growing up continue to fascinate Lucile Hadžihalilović in the eerie and mysterious Earwig. Spine-tingling in both its beauty and its creepiness, her cinema of curiosities shares a surrealist realm with Cronenberg and Lynch.