Easter Eggs
In a small town, word goes around that Mister Ping’s parrots are on the loose. The bored teenagers Kevin and Jason go on a quest to find and sell them, to get Jason his own mountain bike. During their adventure, they find that escaping daily life isn’t quite the same as escaping each other.
Don’t be fooled by the bright colors and exotic parrots, Nicolas Keppens brings out the pain and poignancy of a toxic male friendship in this idiosyncratic animated short—a big hit at Berlinale. Imagine Beavis and Butt-head as despondent Belgian hipsters with big dreams, and you’re getting close.