Michele Apicella is a neurotic young man dealing with family issues that sometimes center around his disillusioned mother. He’s also often flanked by friends, with whom he discusses and reacts to the issues of the day. He tries to find purpose for his life and some sort of adventure.
An early comedy from Nanni Moretti, delicately unfurling the lives of its young characters—their anxieties, politics and romantic ambitions—with a graceful sense of humor distinct to the director. A slight yet key work in Moretti’s oeuvre.