Artist Santos de la Torre lives isolated in his own country though a mural of his is displayed at Paris’ Louvre. The film follows him on his pilgrimage to sacred places, such as Wirikuta, “the land of peyote”, where he asks the gods to let him make a new mural showing the history of his people.