Five ex political prisoners meet secretly in a country house one afternoon in 1974, the same day that Salvador Puig Antich is executed, to talk about their experiences in prison.
Pere Portabella’s El Sopar attests to his political involvement around the time of Spain’s transition to democracy, as he invited ex-political prisoners to meet and speak about detention. Made clandestinely and in the strictest secrecy, it was an act of transgression to Franco’s repressive regime.