El topo
An outlaw, El Topo challenges the invincible Four Masters of the Desert for the love of a woman. He defeats them, achieving a higher level of consciousness until his woman betrays him. Starting a new existence as a holy man, El Topo undertakes the liberation of a community of outcasts.
The quintessential “acid western,” Jodorowsky’s notorious underground film takes a gonzo odyssey into the heady realms of genre, myth and spirituality, fusing Eastern and Western ideas in the quest for enlightenment. A controversially unhinged cowboy freak-out from the mad prophet of radical cinema.