Eldorado XXI
Set in the highest settlement in the world, La Rinconada y Cerro Lunar (5500m), in the Peruvian Andes. Moved by the same interests as in the ancient times, people live and work in the most precarious of conditions. An illusion of gold and a better life leads men to self destruction.
Not only a stunning ethnographic portrait of a community and landscape, this doc is also a haunting, immersive experience. Beginning with an entrancing hour-long single shot, Eldorado XXI blends the grandeur of a mythical land with the shadow of colonialism. Watch on the biggest screen you can.