Embrace of the Serpent
From filmmaker duo Ciro Guerra and Cristina Gallego: a hugely-acclaimed, black-and-white travelogue and sometimes-psychedelic drama that journeys into Colombia’s Amazonia region. A thoroughly gripping thriller, and no doubt one of the most significant contributions to contemporary Colombian cinema.