Despite heavy financial sacrifices on the part of their employees and record profits that year, the management of Perrin Industries decides to shut down their factory. The 1100 employees, led by their spokesman, fight this brutal decision, ready to do everything to save their jobs.
Starring Vincent Lindon as a modern-day Don Quixote crushed under the grind of managerial indifference, Stéphane Brizé’s gritty account of 21st-century welfare bureaucracy cuts close to the bone. Mixing fictional segments with news report footage, At War is a brutal battle cry for labor justice.