End of Summer
End of Summer captures a journey to the southernmost corner of the world to discover the calm scenery of a landscape changing seasons, barely influenced or even noticed by humanity. Filmed through a waning Antarctic summer, the film is a series of mainly static tableaux made over a 20-day period.
The film debut of composer Jóhann Jóhannsson (Sicario) gives us a vision of Antarctica as we’ve never experienced it before. His wonderful score, which complements his arresting Super 8 footage, creates a haunting soundscape that transports us to a different world that exists at the edges of ours.