Endless Night
A few years after the Civil War, Anxo returns to his home village in the Galician countryside. The war and new regime have transformed the relationships among people. Anxo is greeted by the victorious, but also by the defeated ones, who see in him the challenge to start a journey to the past.
Cinema often turns to the past for answers about the present, but no other film has captured Spain’s postwar malaise like Eloy Enciso’s stunning nocturne. Poignant memoirs, Bressonian acting, and jaw-dropping chiaroscuros make this study in fascism an entrancing journey into the depths of the night.