Escape from New York
In the not-so-distant future of 1997, crime levels have exploded and Manhattan has been transformed into an anarchic maximum-security prison. When an Air Force One is hijacked and the president is stranded on the island, only special-forces soldier turned mercenary Snake Plissken can save him.
John Carpenter’s cult classic epic plunges his muse Kurt Russell into an expressionist New York seemingly stuck in eternal night. The iconic presences of Lee Van Cleef and Ernest Borgnine, combined with peerless widescreen camerawork, shape this into a neo-western with an anti-authoritarian edge.