Escapism
Two childhood friends, who have drifted towards opposite worldviews, reunite after a long time. One has become a mother, while the other has advanced in her career. They are both caught in the deadlock of intertwined gender roles and societal expectations.
In her first short, Deniz Cengiz turns everyday talk into quiet confrontation. What sounds casual is weighted with choices already made, roles already assigned. A chamber piece where intimacy exposes how freedom and duty haunt even the most ordinary words.