Eternity and a Day
Famous writer Alexander, trying to finish the works of a 19th-century poet, is very ill and has little time left to live. He meets a little boy on the street, who is an illegal immigrant from Albania, and goes on a journey with him to take the boy home.
This Palme d’Or winner from Theo Angelopoulos lyrically fuses the subjective dream-states of memory to the political history of Europe. An exquisite contemplation on the notion of home and the meaninglessness of borders, Eternity and a Day is a major work from one of the great masters of cinema.