Europe '51
Two years after Roberto Rossellini’s neorealist gem Stromboli, the Italian director reunited once again with Swedish icon Ingrid Bergman for this ambitious post-war melodrama. A subtle scrutiny into the class politics of the time, Europe ’51 lyrically dissects the shifting nature of human ego.