Eva
Writer Tyvian Jones seems to have it all—an international best seller, an apartment in Rome, a gorgeous fiancée—but he’s bitter anyway. He meets his existential match in Eva, a seductive but emotionally-cold Frenchwoman. Her cruel manipulation forces Tyvian to confront his past and his weaknesses.
American exile auteur Joseph Losey made this zippy erotic thriller with one of our favorite actresses: Jeanne Moreau. Decked in mod fashion, listening to Billie Holiday while she counts lire, she’s the ferocious femme fatale seductress of this caustic, acclaimed, and rediscovered love triangle.