Even the Rain
The filming of a historical drama about Christopher Columbus presents disturbing parallels with present-day unrest in Bolivia, revealing the many shapes neocolonialism can take. Starring Gael García Bernal, Icíar Bollaín’s metacinematic political fable cleverly nods to the work of Herzog & Loach.