Chris, a young, independent filmmaker from Kerala gets inspired by Louis Malle’s 1969 documentary Calcutta and aspires to recreate the modern version of the documentary himself.
An inventively reflexive work of art made during the global pandemic, Everything is Cinema delicately captures a couple’s rising resentment as they remain stuck indoors. Told from the point of view of the husband, this affecting drama is a piercing examination of the male gaze and toxic masculinity.