Evil Does Not Exist
Takumi and his daughter Hana, living in Mizubiki Village near Tokyo, face a threat when a planned glamping site near their home risks the local water supply. As company reps from Tokyo reveal the negative impacts, village unrest and ecological dangers jeopardize their traditional way of life.
A profound reflection on humanity’s place in nature, this ecological fable from director Ryusuke Hamaguchi is also an enthralling sensory experience. Eiko Ishibashi’s haunting score brings out the beauty and mystery of untamed woods where good and evil, care and apathy fight their perennial battle.