Exergo
In the 1980s, a respected radio reporter in the Mexican city of San Cristobal de Las Casas killed a four-year-old girl, causing a stir among the inhabitants of the city. The harrowing fallout of these events are explored through actual police files and recordings.
Drawn from real police archives, this experimental documentary from Diego Armando Moreno Garza reckons with the harrowing legacy of a gruesome true crime. The languid cinematography sensitively accentuates the emotional rupture that befell a tight-knit community in the face of indescribable tragedy.