Esther, an 18-year-old from the North of Mexico, wakes up in Mexico City overwhelmed and alone. Wandering the city streets, she attempts to connect with strangers she meets. Arriving at the house of a mysterious woman, Esther finds a kindred spirit and a companion for the end of the world.
Playfully exploring existential anxiety, Matthew Porterfield and Nicolasa Ruiz’s reality-blurring new short captures relatable fears about day-to-day life. Following a curious protagonist down a rabbit hole of intrigue, this vibrantly shot film turns urban mundanity into an enchanting wonderland.