Eyes Wide Open
Aaron, an Orthodox Jew who lives in Jerusalem with his wife and children, meets a homeless young student, Ezri, and offers him work at his butcher shop. The two men grow close and their attraction becomes sexual. But when the truth gets out, there are serious repercussions for his transgression.
An official selection at Cannes, this look at tradition and guilt is a small, heartbreaking marvel of suppressed feelings within a Orthodox Jewish community. Director Haim Tabakman has produced an indelible experience on the struggle of homosexuality in the context of modern faith.