Fait Vivir
Manuk, a five-year-old child, tells the story of the Gypsy Kumbia Orchestra, a company of musicians, dancers, actors and circus artists coming from different places around the world. They created the “Makondo”, a show they present around Colombia in places where armed conflict has opened wounds.
In the latest film by Oscar Ruíz Navia (Crab Trap), music, performance, and color are seen through the eyes of a child, just starting to make sense of the world. This charming documentary opens a window onto the damage of armed conflict, and how art can provide some much needed healing.