Faith
An isolated monastery in the Italian hills. A kung fu master. A community of Christian monks. A single faith: to fight evil in the name of the Father. For 20 years, the Warrior Monks have been preparing for a ‘higher’ war, amid night-time prayers and grueling training sessions.
Where does the line between spirit and body lay? Between dedication and obsession, prayer and combat, a religion and a cult? Valentina Pedicini’s extraordinary immersion into a unique group that fervidly blurs such boundaries reveals our capacity both for extreme passion and disturbing obedience.