Fake It So Real
A ragtag group of wrestlers in North Carolina prepare for their big show, as the over-the-top theatrics of the wrestling ring collide with the realities of the working-class South. The wrestlers aren’t paid for their passion, but they treat wrestling like any artist treats their work.
Robert Greene’s (Bisbee ’17) empathetic portrait of amateur wrestling captures the paradoxical tenderness of the sport. With radiant cinematography by Sean Price Williams, the film subtly focuses on the mythmaking of wrestling and the escape it offers from the struggles of Southern life.