Fallen Angels
Two tales of crimes intertwine in present-day Hong Kong. A coolly detached hitman wants to finally escape a life of violence—much to the dismay of his partner who is secretly besotted with him. Meanwhile, a mute ex-convict repeatedly encounters a girl during his nights of wreaking havoc.
Christopher Doyle’s woozily unmoored, ultra-wide lens induces genre reveries in this stylistically iconoclastic companion piece to Chungking Express. Stunningly restored, and presented for the first time in CinemaScope, this is Wong Kar Wai’s masterpiece as you’ve never seen it before.