Fando and Lis
Impotent Fando and his paraplegic sweetheart Lis search for the enchanted city of Tar where spiritual ecstasy resides. The astonishing road trip takes them through urban rubble, scalding deserts, treacherous mountains, their own pasts, and close encounters of the weirdest kind.
Chile’s resident surrealist broke all of cinema’s rules with his provocative debut. Somewhere between a dystopian, desert enlightenment quest and a stoned 1960s art happening—all shot in sublime high-contrast B&W—the cult classic was banned in Mexico, causing a literal riot on its 1968 premiere.