Far from Heaven
In 1950s Connecticut, Cathy and Frank Whitetaker, the very picture of a suburban family, face a marital crisis and mounting racial tensions in the outside world. Cathy is faced with choices that spur gossip within the community and change several lives forever.
Channeling the Technicolor melancholy of Douglas Sirk’s melodramas, Todd Haynes’s lush period piece is driven by a yearning for love in an era stifled by prejudice. Ravishing as the picture-perfect 1950s housewife, Julianne Moore masterfully unmasks the cracks beneath the gloss of domestic bliss.