Faraway Roots
A photographer sets out to Mauritania on a journey to find a tree. In the form of letters written to his lover, a voice-over reads his reflections and the accounts of his travels. During this search, locals are interviewed, sharing their spiritual beliefs, and interpreting the meaning of his quest.