Faraway, So Close!
This sequel to Wenders’ Wings of Desire follows again a group of angels who look longingly upon the life of humans. Made six years later, the Berlin of the sequel is a very different place: unified in name but overrun with crime, corruption, and—in what turns out to be a key theme here—Americans.
In this sequel to his spectacular city symphony Wings of Desire, Wim Wenders reunites Otto Sander, Bruno Ganz and Peter Falk—while adding his Paris, Texas star Nastassja Kinski—to explore the lives and struggles of those in both East and West now-reunified Berlin. Winner of the Cannes Grand Prix.